Det där med vänner o bekanta

People come into your life for a reason, a season or a lifetime.
When you  know which one it is, you will know what to do for that person..  
When someone is in your life for a REASON, it is usually to meet a need you have expressed.
They have come to assist you through a difficulty, to provide you with guidance and support, to aid you physically, emotionally or spiritually. They may seem like a godsend and they are.
They are there for the reason you need them to be.  
Then, without any wrongdoing on your part or at an inconvenient time, this person will say or do something to bring the relationship to an end.
Sometimes they die. Sometimes they walk away.  
Sometimes they act up and force you to take a stand.
What we  must realize is that our need has been met, our desire fulfilled, their work is done.
The prayer you sent up has been answered and now it is time to move on.

Some people come into your life for a SEASON, because your turn has come to share, grow or learn.
They bring you an experience of peace or make you laugh.  
They may teach you something you have never done.
They usually give you an unbelievable amount of joy.
Believe it, it is real. But only for a season.  

LIFETIME relationships teach you lifetime lessons, things you must build upon in order to have a solid emotional foundation.
Your job is to accept the lesson, love the person and put what you have learned to use in all other relationships and areas of your life.
It is said that love is blind but friendship is clairvoyant.  

Detta mail har väl alla fått, nästan i alla fall, det är så himla bra, för det är så sant!!!
Har många REASON kompisar, de kom o de gick, o man lär sig ju nåt av alla! Min närmsta SEASON bekanta, var i somras, inte så att vi inte pratar längre, för det gör vi, men det är så ledsamt när personer går från att vara toppen människor, till att bli nån man inte riktigt vet var man har, eller är det jag som förändrats o bara var en season person i den andra personens liv? Tror inte det, men iaf....  Har ju egentligen bara en hel LIFETIME vän, o det är Tobbe, men jag tycker nästan Mirre bör räknas in, o jag tror fasiken Jenny L o Lotte kommer platsa där me!!

Var på julbord igår, inte alls så spännande, alldaglig mat, o showen man hade värsta förväntningarna på var inte alls nå bra!
Så den enda som kan få mig att köa till Tegel, Maria, lurade dit mig igen, o vi hade superskoj på dansgolvet:) och på scenen.... hur lyckas människan få upp mig där? haha ONT i fötterna idag iaf!!  Träffade på Zandra o Martin på Tegel oxå! O så åt vi Pizza på jobbet värsta giganto pizzorna :) jag som egentligen inte ens äter pizza, hehe men dagen efter brukar det funka!
Nu ska jag krypa ner i soffan o glo på tv ett tag:) unna mig lite slappar tid, jobb hela veckan, eller nja inte helgen förstås., då ska jag o syrran ut på klänningsjakt till Pernillas bröllop o sen på söndag är det KM, får se om jag tar mig dit eller inte!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0