Klänningsjakt med vassa armbågar

Alla som känner mig vet att bland det värsta jag kan tänka mig är att strutta runt i klänning, jag älskade det som barn, men nu bara skriker min hjärna NEJNEJNEJ när jag tänker tanken.... Kan bero på själuppfattning, men också det att det måste va ett av världshistoriens sämsta plagg, man kan inte röra sig på ett bra sätt o den åker upp eller ner eller känns allmänt obekväm.....
Iallafall, så hade jag o syster, som för tillfället faktiskt kan vistas inom en 20m radie till varann utan att skrika, bestämt oss för att gemensamt åka till stan för att kolla på klänningar till vår kusins bröllop i  Januari.... man måste ju faktiskt nästan ha klänning då. Åtminstone om jag känner kusin Pernilla rätt.... Men julruschen är ju inte o leka med... jisses, o alla snygga klänningar fanns bara i svart, jag som älskar svart, men jag har hört att man inte ska ha det på bröllop, så de var ju en no-go....   Drottninggatan var ett enda jytter av människor, folk som leta julklappar, barnvagnar som man snubblade över, folk som gick SAAAAAKTAAAA, o turister me kartor(usch). på väg ut från Souk, hamnade vi bakom en tant som var en tvärhand hög, o inte hade bråttom nånstans, höll på att "gå upp i limningen" som mormor brukade säga, o helt plötsligt hör jag min kära syster utbrista "men flytta på dig kärringjävel", nu va det kanske inte världens bästa ordval, men hon är sån.... O som tur var hörde inte tanten va syrran sa... jag pilade iväg snabbt som bara den...
Efter låååååånga gångavstånd, o ett litet snabbt besök på Stortorgets julmarknad (hur kunde jag tycka den var så stor när jag var liten???) så satte vi oss på t-banan hem, med värkande fötter, o tomma väskor, ingen av oss köpte mer än mat o kaffe. Syrran provade iaf 3 klänningar, jag bara tittade... pallade inte att prova... var liksom ingen som "talade" till mig, som om de nånsin kommer hända me en klänning.... Beslutsångest... får man komma i jeans o gympadojjor???

Igår kväll gick larmet på jobbet, åkte dit me Becca för o leta inbrottstjuvar o larma om, har ju vart där på natten förut på inventeringar o så, men det va lite skumt o va där bara 2... inget sönderslaget som tur va,

imorn blir det täby centrum... usch, men jag måste om jag ska få fatt i nå julklappar.... o sen täby sims KM, åtminstone öppna sprint, palla gå dit på morgonen, o definitivt inte till konstsimstävlingen,vart kom den ifrån liksom???????

jaja nu blir det nog lite Pirates!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0