off she went

Så har Mirre åkt till Amsterdam, wish you luck!

Idag hade jag värsta planerna på att  plugga o va riktigt förberedd på nästa vecka.... men som vanligt så hitta jag på en massa annat.... Va o träna (ett måste jue), sen var jag tvungen att dammsuga, (det var ju så dammigt), sen kom syrran hem o som vanligt måste hon referera sin dag in i minsta detalj, det tar ett tag! tro mig! Efter det fixa jag kaffe o sen skulle jag plugga, läste ett kapitel, sen kom syrran igen o fick mig att lova att locka hennes hår senare, hon skulle ju ut o snääääääääälllllllla kunde jag inte locka det... hmmm
Kunde bara inte koncentrera mig sen, satt o tänkte på allt jag skulle vilja köpa för lönen som kom in på kontot häromdagen:) kom inte på nåt annat än nya gympaskor, ett par inneskor till gymmet, o sen lite träningskläder, men det är ju grejer det med:)
   Lyckades iaf locka syrrans hår riktigt fint, o tom läsa 25 sidor i min bok...endast 60 kvar plus 3 kapitel i en annan bok... hur många månader var det till sommaren sa ni????... SUCK.
     Borde ju plugga i kväll oxå, men jag läser en så kul bok, Martina koden av Martina Haag, började läsa den i natt o låg o garva för mig själv mitt i natten:) E inne i en läsperiod nu, det är ju så dåliga program på tv. Läste Nobels testamente av Liza Marklund tidigare i veckan, måtte hon bara skriva en fortsättning! Känner att jag vill veta vad som hände sen!

Helgen kommer inte bjuda på mycket annat än studier, kommer ha ständiga dater med mina böcker de kommande månaderna.... Men nästa helg ska jag ha avskedsfest för mitt så kallade liv, ska ut o äta, bowla o gå ut me jobbet, måste ha välkommen tillbaka fest sen i sommar då:) hahaha gud va jag e tråkig egentligen..... Surt att man måste plugga hela helgerna, det är egentligen inte rättvist, faktiskt, men jag har ju bara 12, ja ni läste rätt 12, schemalagda lektioner a 2h under denna termin, stod ju så fint i kursplanen "undervisning ges i mån av resurser", hmm bra tack liksom , här är jag totally devoted, o så orkar inte de betala en lärare tack staten.... jag lär mig bättre av lektioner än att sitta o tragla o läsa böcker själv....finns ju så mkt annat roligt man kan fylla dagarna me om ma inte har nånstans man måste vara...
 
jag som alltid vetat att jag skulle bli lärare börjar seriöst tveka, helt ärligt vet jag inte vad jag vill bli när jag blir stor..... kanske lärare men näe, funderade på Polis,men de fys testerna är nog out of my league, sen tänkte jag på översättare, men då blir det ju så att jag måste plugga svenska, o det är inte min grej alls!
Ska leta reda på såna piller som Pippi o Tommy o Annika hade  o säga "jag vill aldrig bliva stur" eller vad det var de sa.....

Nu ska jag gå o läsa ut Martina koden, för sova kommer jag inte göra förrän min smått förvirrade syrra kommer hem, hon skulle på nåt ställe på Vasagatan, mäkta oroad är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0