Smeknamn vs namn

Har suttit o tänkt på det här med namn o smeknamn..... Ända tills jag började gymnasiet  var jag alltid Natta, för alla, utom mamma o pappa som alltid bara sagt Nathalie. I gymnasiet började många säga Nathalie, men för gamla, och nära, vänner var jag fortfarande Natta, o på simningen såklart, om jag skulle kalla mig själv Nathalie i simsammanhang skulle ingen fatta vem jag var*LOL*.
När jag slutade skolan o slutade simma blev jag bara Nathalie, med alla nya bekantskaper, alla som nånsin kallat mig Natta innan kommer nog göra det för all framtid!
Men iaf, i USA var det ju oxå bara Nathalie, eller Nat, eller leesas favorit nannynat, haha. jenny H var undantaget, hon kalla mig Natta från början! Nu är det bara Nathalie som gäller, förutom, som sagt, gamla bekantskaper.
Nathalie är den personen som MÅSTE leva upp till alla förväntningar, som ska va så perfekt o alltid göra rätt. Som strävar efter att passa in, o att andra ska tycka om henne, no matter what. Natta är den levnadsglada människan som tar risker lever, o tar livet med en klackspark. Den som folk tyckte om som hon var, fast hon inte sprang omkring o gjorde sig till, o skulle falla alla andra i smaken.... Jag saknar att vara Natta, hon sover rätt väl, o jag saknar att bli kallad Natta......Men jag har ju vänner som fortfarande håller fast vid det, med olika stavningar dock, Natta/Natha. men tack, ni vet vilka ni är!

other than sånna funderingar, inte mkt nytt, jobbat häcken av mig idag, dax o plugga, sen tänker jag sätta på bastun så de så:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0