Hävstångseffekten funkar alltid!

Det sa pappa o denna gången hade han ju som tur var rätt.... Ringde min far för att få hjälp att byta däck på bilen, vågar inte vänta längre, snart e det väl en halvmeter snö på vägen, o jag bor på gatan som gud, eller iaf vägverket glömde, eller jag kanske ska säga glömmer, när det snöar!!
Iaf så hade en mutter rostat fast, tog 30 min , två spräckta hylsor o hävstångseffekten för att få loss grejen, inte ens WD-40 funkade... men va har man pappa till,om inte smarta ideer för o lossa rostiga muttrar:) Ska förövrigt byta dem när jag byter till sommardäck igen!! Bilen är ju ändå en -96a!
har iaf vinterdäck på nu, sen åkte vi till Okvista för att ombesiktiga, o den gick igenom:) Jag våga inte åka ensam efter förra årets "det där ser lite nervöst ut" tacka fn för det...... Så jag tog me pappa:) Var en kille som jag minns från förra året, han var grymt elak mot en stackars farbror, så när porten öppnades o jag såg honom sa jag till pappa"det här kommer aldrig gå, han är jätteelak", men det gick. bör nämnas att nämnda kontrollant är grymt snygg.... så det där me o ha me pappa var kanske lite halvbra:) menmen nu är bilen godkänd, o däcken bytta. O jag kan köra runt i vintersverige utan att vara orolig:)

Var o körde pump idag, o jag har försökt minnas texten till en låt som är så bra, o tillsist idag, efter 2 mån, lyckades jag minnas o gå in på Lyrics.com o hitta den!!! "it ends tonight" med All American Rejects. www.allamericanrejects.com

Nu ska jag gå upp o slåss me syrran som snott min tv för o kolla på "andra avenyn".. eller iofs kan hon väl få se det, jag kan nog plugga ändå. Imorn blir det stan o födelsedagspresentjakt till Alex o Tobbe!

kl 22 e det Prison Break, glöm inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0