Man ska ha vantar...

Här har jag då igår investerat, ok fyndat men ändå, i ett par Thinsulate vantar, så att jag ska slippa frysa om händerna i vinter igen, då jag saknar en vante från mitt gamla par, den försvann väldigt mystiskt förra vintern.. when in doubt blame syrran! Åtminstone när det gäller saknade vantar o halsdukar o dyl. Iaf så köpte jag mig ett par nya igår när jag var i stan, men tror ni jag kom ihåg dem i morse när jag åkte till Uni. IKKE!!! Så när jag stod o vänta på bussen hem höll jag på att frysa ihjäl... NÄe men jag var iaf sur på mig själv, hur svårt kan det va?!?! Frös iofs på Univ. oxå, trots stickad tröja... kan kanske bero på att jag satt still i hela SEX timmar o pluggade, men jag måste säga att jag är nöjd med min dag, fick en hel del gjort. Vid 17.15 höll jag på att somna i boken, o bestämde att det var dags o bege mig hemåt!!!

När man sitter där på bibl. så blir det lätt så att man kollar på folk, ser ju aldrig en o samma person 2ggr, trots att det är samma univ.... Iaf så satt jag framför en kille med världens mest feminina hosta i morse, ja go Becca har pratat om "får inte ha grejer" ang killar... detta var en ny feature jag la till min lista, o när jag gick o köpte nytt kaffe stanna jag till vid en dator o skicka iväg ett mail till henne... heheh Iofs så frågade jag lite om tider oxå, det var den egentliga anledningen till mailet:) När jag står där o skriver kommer ett gäng jurister, man känner igen dem på klädstilen, frisyren o samtalsämnena de för... Iaf så var det en kille som tjänade 300 kr i timmen, o behövde bara jobba si o så många dar för o klara sig en hel månad.... Sen var han OTROLIGT upprörd över att det saknades ÅTTA sidor i en bok han lånat, hur ska det då gå, det kan ju inte saknas sidor, då får man ju inte all information till tentan..... La till en liten kommentar om denne herre i mitt mail oxå...  Drog sen på smilbanden o gick upp o satte mig i mitt hörn me min kaffe...

På tal om smilband... min syster o Mirre säger alltid att jag ser så sur/otrevlig ut när jag går på stan. Det är för att jag inte tänker på nåt, varför gå o le då, brukar jag försvara mig med... har dock aldrig vunnit en konversation i ämnet mot nån av dem... Igår fick jag mig en tankeställare... Gick på stan ett par timmar för att fixa födelsedagspresenter till brorsan o Tobbe som fylller år i morn, var väl lite halvirriterad o stressad o hitta nå bra, svängde in på ett Stadium för o sen om de hade nå bra gymskor, måste ju ha nya. Till saken hör att jag HATAR att köpa skor!!! Blir alltid på dåligt humör... så när jag kom ner där såg jag väl inte alltför glad ut, o helt plötsligt hör jag "HEJHEJ", jätteglatt, då var det en som jobbade där som hälsade, förmodligen för att jag såg ut som ja jag vet inte vad.... men jag blev så paff att jag inte kunde prata, men lyckades iaf få fram ett leende...
Så nu jobbar jag på min attityd! Kanske borde lyssna mer på lillasyster o Mirre... heheh
NU ska jag till gymmet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0