Ibland undrar man...

Så igår drog skolan igång med buller o bång, ingen mjukstart här inte! Intro o sen föreläsning, o jag hade glömt hur sjukt kallt det är i lokalerna o frös som bara den....
Efter föreläsningen köpte jag o Lisa kompendiet, 160kronor fattigare där..
Sen ställde vi oss i kön till kåren, för att betala den avgiften, då de uppe på institutionen ville att man ska va registrerad innan fredag. efter att ha köat i ca 30 min STÄNGER de dörrn. Vi hade alltså stått där i hur länge som helst. O så säger de bara nonchalant att de FAKTISKT stängde kl 12.30, o klockan var 13.05. De kunde ju då gått ut en halvtimme tidigare o sagt att det inte var nån ide att vi slösade en massa tid o bara stå där o köa. Ibland undrar jag hur de tänker när de stänger expeditionen i 2 timmar första riktiga dagen. Om de nu vill ha in avgiften, för man måste ju betala kontant. men de vet ju att vi måste betala för att få tenta o för att få CSN. Visst förstår jag att de är mänskliga, men jag blir bara så förbannad att man som typ 5 person i kön får dörren stängd framför näsan o de inte orkade haspla ur sig 30 min tidigare att man inte behövde stå o ödsla tid. För när vi började köa så såg vi inte ens TVskärmen där tiderna stod. Vi var nog en 40-50 pers som bara hade stått där i onödan. SUCK

Glad nyhet, behöver inte betala hela avgiften på SUS, då det är min "andra" kår:)
Köpte även busskort igår, kaching så va man nästan 2000kr fattigare där oxå.... menmen behöver busskortet så det får det va värt!

Nu ska jag läsa lite o sen skriva ett PM om populärkultur. Om jag inte somnar innan, är så sjukt trött!

Kommentarer
Postat av: Mom

MMm man kan bli förbannad för mindre !!! Bra dock med de goda nyheterna med lägre avgifter !!!

2008-08-28 @ 02:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0