Shopping i Skiljebo o på Hälla

Idag har jag varit i Västerås staden där man inte ens behöver öppna munnen o avslöja att man inte snackar som de, utan att de glor. De måste ha nån slags sensor i sig som säger till när en icke-Västeråsare går förbi, o sen glor de som fasen.
Först var jag på ICA Skiljebo o handlade åt morfar, morfar som för övrigt va anledningen till att jag befann mig i stan, där var jag helt själv, talade inte med någon, utan stod o letade med blicken efter sylta. Har aldrig varit på en ICA där charkdisken är precis vid ingången o frukten, sjukt förvirrande. Iaf medan jag står där, det tog ett tag, för syltan va längs in längst upp i ena hörnet..... så känner jag hur alla bara glor. o så ful e jag inte så det kan bero på det, o hade helt normala kläder, svart kappa o jeans.... suck. Roade sen mig själv med att knipa de 3 sista "3 för 20:-" lussebullarna mitt framför ögonen på en stirrande tant., o yeah!
Letade rätt på¨det andra jag skulle, ha, stod en stund vid blåbärssoppan o fundrade på om morfar ville ha "riktig" dvs rinnande eller pulver, överla med mig själv o kom fram till att eftersom han e släkt med mig vill han inte ha pulvret, utan riktig drickfärdig blåbärssoppa (o ja jag hade rätt!!!). Gick till kassan där en ÖVERtrevlig Henrik satt. kul att nån va trevlig, men man behöver ju inte överdriva kanske... nåja jag ska inte klaga. det är nice med ett leende!!
Efter jag o mamma hade vart hos morfar så var det dags för dagens höjdpunkt, HÄLLA!!!!
Där var det MASSOR med folk. IKEA personalen var helt till sig då det var ca 10 pers i 4 köer. de skulle väl gå in i väggen om de kom till Barkarby.....
Shoppa lite på diverse andra affärer, gick till o me in i min hataffär Din Sko. o var vi än gick jag o mamma så glodde folk, eller kolla snett....
Tog en ramlösa o en fralla på ICA maxi o sen gick vi in där. O där är det alltid kaos... helt galet!! man får fälla ut alla armbågar man har för att ta sig framåt... JISSES. O igen kollar folk på en som man är en alien.
Det har liksom blivit en sport, o gå dit o kolla hur folk reagerar.:)

SISTA DAGEN  SKOLAN INNAN JUL imorn, nice, inte taggad alls,orkar inte med skolan just nu. har ständig huvudvärk o då får man minusmuskler i ansiktet av o sitta där o tråka, särskilt på opponeringar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0