Min tandläkare e cool

So what? I am a rockstar.....haha, har Pinks (?) nya låt i huvudet efter spinningen idag. Lite kul text på den:)

jag har funderat på varför jag inte valde att bli tandläkare. De måste ha en GRYM timpenning! Var på den årliga visiten hos Folktandvården imorse. 9.20.( Hatade mig själv för att jag bokade om till en tid på morgonen, men vad gör man inte när man har en deadline kl13.....).
För en gångs skull var jag typ ensam bland tandsköterskor o receptionister i väntrummet. Brukar alltid vara knökfullt, nåt som är mindre roligt enligt mig. Efter endast 3-4min väntan kom min tandläkare Marianne o hämtade mig. Fortfarande höll hon till i rum 2, men hade en ny väldigt trevlig tandsköterska. Det var positivt, den förra var så nervös att hon knappt vågade andas.
Gjorde den vanliga proceduren o som vanligt så hade jag tandsten i underkäken pga mina "retentionstrådar" (med reservation för stavningen där) alltså de metallwirar jag har fastlimmade på insidan av tänderna så de inte ska åka tillbaka till pre-tandställningsläget. Marianne frågade om jag ville ta bort det, det kostade ju extra, men min mamma har lärt mig att tänderna ska man va rädd om , så strunt samma om det kostade extra,
Blev sen informerad om att eftersom jag e under 29 så får jag 300:- i bidrag av försäkringskassan, som dras av på priset direkt. Nice tänkte jag 300 spänn e 300 spänn! Sen svimma jag nästan ändå när hela kalaset landade på 435:- iaf. För 15 min. Säger ju det timpenningen måste vara ENORM!
Men som sagt tänderna ska man ta hand om, o jag stengillar min tandläkare. Hon är cool, o rakt på sak, dessutom proffesionell. I o med att jag läst latin fattar jag ju lite av det fikonspråk de använder sinsemellan, men inget behövde lagas ändå, trots massa fina ord som jag uppfattade som begynnande karies.
Fick en tandborste i julklappa av tandsköterskan Eivor när jag gick. Så trots att jag hatar dyra läkarbesök o dyligt, hade jag ändå 15 trevliga minuter där i  undersökningsrum 2. Minus de minuter det tog o röntga då, hatar o ha en plastpåse me en kamera i munnen. Kväljningar here I come liksom.....
Nån annan som minns de gula plasthållarna med nå vita skivor i som de sen framkallade för att få röntgenbilder:) Hightech det blivit va? kamera o grejer:)

Senare på dagen sällade jag mig till det lämmeltåg som gick upp mot våning 5 på JMK.. inlämning av draft 1 av B-uppsatser:) jag är sjukt nervös. om vad Merja ska säga. inte så mkt de andra. vad vet de liksom?!?!

Idag har jag även gjort en kul upptäckt. jag har en simmarlicens!!!! Trodde aldrig jag hann få nån, men visst serni. så mina resultat från 2000-2001 finns på octoopen. Tävlingar som Fantomen Cup, Väsman Open o Stockholm Summer Games... Memories, memories:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0