Bokfynd?

Måste säga att jag är aningens besviken på årets bokrea, inte sååå många bra titlar... För en gångs skull lyckades  jag iaf ta mig till ett par boklådor( jaaaa det heter så i plural), första dagen på rean! Hittade sista Stig Larsson till mamma. Sen köpte jag den oreviderade/oscensurerade Anne Franks dagbok, har bara läst "barnversionen", när jag gick i femman. Sen blev det även Sara Kadefors bok Fågelbovägen 32,(Tror jag den hette....), helt otippat... o så " Mig äger ingen", det var den enda jag bestämt mig för innan! Men jag måste säga att det borde vara FÖRBJUDET att ta me sig barnvagn på bokrean, det går ju inte o komma fram som det e, å att sen blocka upp ett halvt bord e inte acceptabelt. O stackars barn som får böcker o korgar o folks väskor i huvudet.....

Efter spektaklet på bokrean bar det av till skolan o en 2 timmars föreläsning, gillade föreläsaren, men det var svårt att hänga med i alla fakta hon matade ut. Hon hade väldigt få OHbilder.... så jag skrev fasen en halv uppsats om det hon sa.. haha.

Stack o träna combat sen, grymt skönt o röra på sig ordentligt, sprang på Gazal där, som är tillbaka från Sydney:).

Helgens bravader var skoj:) hade en grymt trevlig lördagskväll, även om ändrigarna skedde sent.
Träffade på en gammal gymnasieklasskompis, o sen David som jag simmade med för 114 år sen..... haha

Resten av veckan har jag inga föreläsningar eller seminarier, men då gäller det UPPSATSEN!!! måste NU!

nå tips på hur man blir sjukt disciplinerad?? Nja men jag tror det ska gå, bara man sätter sig ner i lugn o ro,  o solen inte strålar från klarblå himmel!

Nu ska jag gå o leta reda på ett av mina bokfynd, o se om det verkligen var fynd:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0