Micke K-the one and only!

Underbar och älskad av alla, han e det, jag lovar!!

Tänk er att vara trött, uttråkad o på samma gång stressad, pluggar man 150% så känns det som om hela världen ligger på en axlar ibland. Och dessutom ha gått upp kl 7 på morgonen, då ni  om ni är som jag näst intill avled när väckarklockan drog igång. Kan nån fatta meningen med att gå upp så tidigt att man måste TÄNDA LAMPAN för att överhuvudtaget se vad klockan är o för att inte ramla o slå ihjäl sig... Till råga på allt ville håret inte forma sig på nåt sätt, knappt att en hästsvans fixade frisyren... mössa nästa! men nej blev en hästsvans iaf. Kort o gott en riktigt dålig dag, med taskig start o allt.
Men att sen på kvällen åka till gymmet för o köra favvo passet Combat, lite taggad var man allt, men så öppnas dörren till sal 1 o där, där står Micke K, århundradets bästa combat instruktör, som ska ha kvällens pass istället för Susanne (som även hon är toppen). Gissa man blev extra taggad, glad o allmänt energisk, tom syster yster lät positiv!
Ett pass med Micke resulterar i att man
1. Tar i lite extra, eller snarare tar i allt man kan
2. svettas som en gnom, eller jag iaf
3. Har tur om man klarar av att släpa sig ut till omkädningsrummet andandes:)
4. förundras över hur han gör för att få min kära syster att verkligen kämpa.
Han e magisk, men oooo så bra! Nog för att jag har ont lite här o var idag, men det var det värt, för jisses va skoj jag hade från det började med "Gänget......." tills hej då!

Efter träningen var det hem , slänga i sig mat, in i duschen o så iväg till Petra, jobbade me hennes uppsats i typ 3h, hoppas nu hennes handledare blir nöjd... ja ghade lite problem o växla mellan eng. o svenska ibland där.... men jag håller alla tummar jag har för petra!

Dagen idag började som igår, upp kl 7, #¤%#&¤%& typ.... enda trösten var kanske att mamma BÖRJADE 7... snäppet värre! Regnade som satan på väg ner till tåget.... så va rätt blöt o irriterad när jag satte mig på tåget, o en blöt cashmir kappa luktar h-vete när den blir blöt.... Väl på östra så svor jag tyst för mig själv över ego-svensken, "jag ska fram först o flyttar du dig inte får du ett paraply i ögonen, eller så kliver jag på dig" Hade god lust o hoppa i en vattenpöl som hämnd, men tänk om de inte stänkte tillräckligt....Dryga svenskar....ska  jag säga, är väl lite dryg jag me, men jag låte fasen folk komma fram utan att sticka dem eller armbåga mig fram som om det vore sista måltiden.....Kom till skolan vid 8.45 nåt, o det är lite förundransvärt att de står o talar om att de inte tillämpar akademiskkvart,  när lärarn glider in 10 min försent.... suck, menmen efter föreläsningen var det biblioteksintro... again... hon verkade lite småskum, men jag satte mig o letade böcker medan hon gick igenom det jag redan kunde......

Nu är jag hemma, missade med flit en allmän föreläsning, har sååån huvudvärk, så jag säger TE som jag fick av Petra! mega gott!!!, o tv o sen kanske yoga, blev ingen förra veckan, ska jag svälja stoltheten o gå trots att jag inte gillar instruktören nå vidare?
Imorn lyckades jag snacka mig "ledig",då jag redan skrivit så mkt akademiska texter att det känns lite lönlöst att gå på en sån workshop för nybörjare.... well, well. Inte blir jag sysslolös för det, ligger  väl en sisådär 400 sidor efter i kurslitteraturen, o uppsatsen går ju ingenstans den heller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0