Jag tror på grabbarna i Tre Kronor

Har suttit halva natten o kollat VMbloggar o krönikor, slog mig hur slående lika alla artiklar är, har väl blivit lite skadad av att plugga på JMK... hehe, Så bloggar är roligare. :) Suttit nu på em oxå, fast jag borde plugga, men orka. Undrar hur väsentligt det är hur mkt spelarna tjänar, nog för att svenskarna har markant lägre löner än kanadensarna, eller candickerna eller va det heter, men gör det dem till sämre spelare?? Näe tror inte det! Faktiskt, spelar man för sin nation spelar man för ära, inte pengar. Jag sällar mig inte till pessimisterna som tror Tre Kronor förlorar, allt kan hända, som jag läste i Expressen, där de betygsatte spelarna, Tony Mårtensson kan hitta på vad som helst med Weinhandl, hehe. Jo jag har stort förtroende för Weinhandl-Mårtensson-Ledin, men även Bäckström-Hörnqvist-Nilson, faktiskt. Alla verkar vara på hugget, o det skulle va skoj om det gick vägen, eller mer än skoj, toppen. så Bengt-Åke---- ge gärnet nu!

Hörde förresten att de vill höja bensinpriset till  27kr litern, va f-n tänker de me, allvarligt, fatta hur dyr maten kommer bli, o allt annat. så kommer de höja kollektivtrafikavgifterna, o så går hälften av svenskarna i konkurs, alla måste ha socbidrag o så kan Sverige räknas som nåt semi-U land...... ska fasen ta o flytta till Norge. eller USA kanske...

Nu måste jag till jobbet, har ingen som helst lust skulle vilja ta tag i pluggandet, men jag har lovat, o lovat är lovat. Men kl 23 är det dags, då äntrar Weinhandl,Mårtensson, Bäckström o resten av gänget isen i Pepsi arenan (kan inte franska så jag skippar franska stavningen!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0