Blått eller rött???

ooh det är så spännande.... var iofs roligare att faktiskt bo i USA, som jag gjorde vid förra valet, för då var ju folk helt galna, o jag o mina au pair vänner var bara förundrade över hur deras familjer blev fientliga mot de som inte röstade "rätt" enligt dem. Tur min familj inte fick rösta hhahaah. Gick in o kolla på min resedagbok vad jag skrev då för 4 år sedan så här skrev jag innan valet var avgjort, på själva valdagen;

idag regnade det som bara den.... korde Felicia till fiolen vid 8, jaklar va manniskor det va ute, vallokalerna oppnade8am......
sen skjutsade jag Julian till skolan vid kvart i 9, efter det akte jag hem for en snabb frukost o dusch, o inte va det farre folk ute....
vid 10 tog jag o Carolina(barnens faster) bilen tilll Meryl, skjutsa henne fram o tillbaka till sjukhuset, o sen akte jag o Carolina o shoppa hehe, kopte inget jag, sag en massa jag vill ha, bland annat en jacka for 300dollar, som jag blev saaaaaaaaaa kar i... men 300 dollar..... funderar pa det...
hamta barnen som vanligt vid 3.30 o nu har vi atit gjort laxor, o sitter o hejar pa John Kerry i the election, men who knows va som hander....

o så här skrev jag morgonen efter,:

 Jaha, tyvarr, men inte helt ovantat vann han ju George W Bush, forstar inte det jag.. men va vet jag ja e ju bara svensk.... men Kerry vann i Washington o Massachusetts iaf, o hor o hapna i Washington DC, horde nanstans att 99% av dem som bor i DC rostade pa Kerry hehe... men Virgina... er a jag besvikna pa.... hahah

när jag vaknade å insåg att nåt skumt hände från det jag gick o la mig när Kerry nästan vunnit, allt handlade om Ohio, o Bush faktiskt vann. Nåt hände i Cleveland o Columbus, ingen kan få mig o tro nåt annat, myyygel!!!

Jag hoppas på Obama denna gången. Tror mer på honom än McCain, men jag har nästan tappat hoppet om politiken över lag, spelar fasen ingen roll vad man röstar så blir det samma taskiga resultat ändå. DE GÖR SOM DE VILL! löften är inget man måste hålla om man korsar fingrarna eller skyller på nån annan verkar det som. Måttligt road av deras vita lögner. o det gäller ju politiker överallt.

Men dock ska utgången i Amerikanska valet 2008 bli spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0