När man är stor o trött...

Jag e trött, så väldigt trött, har inte tid o sova, eller träna eller äta heller,egentligen. O det är MASSOR som snurrar i huvudet. Så idag har jag gått o gnolat på en av de sångerna jag minns bäst från min tid som Ministråle på 80-90 talet.


När man är liten och trött                                                                                            
                                                                                                                                                   
När man är liten och trött behöver man,
nå'n som stoppar om en och kramas lite grand.
För ibland är man rädd, det känns ensamt och då,
är det skönt att få hålla nå'n i hand.

Och även om man blir stor och så väldigt klok,
så kan det hända att allting går på tok.
Och fast man vet bäst, som vuxna alltid gör,
så är man ängslig när ingen ser och hör.

För ibland är man rädd, det känns ensamt och då,
är det skönt att få hålla nå'n i hand.
För ibland är man rädd, det känns ensamt och då,
är det skönt att få hålla nå'n i hand.

Och visst är det så att även när man blir stor och klok(?) behöver man nån som håller en i hand, för saker går på tok. Nu är jag iofs helt deteminerad att ro allt det som har med praktiska saker att göra i land. Så deså, frågan är bara hur!?!

Började med ny uppgift i skolan idag. o allt jag har o säga är; siffror o politik, kunde det bli värre för mig, allt det jag e så sjukt ointresserad av... bara o börja läsa ekonomidelarna i tidningarna då. Kanske till o med jag blir lite allmänbildad?!?!

Var på möte med min supervisor för uppsatsen idag, gick ok, mkt jobb o göra om det hela, men hon var helt exalterad över att hitta assonance o onomatopoetiska grejer o gud o hans moster.... så länge hon e glad o nöjd e jag glad o nöjd.

Har målat naglarna KNALLrosa, tänkte jag skulle matcha Rosa Bandet kampanjen på jobbet i helgen.... Jobb ja, ha rjag inte tid med, men moneymoneymoney vill jag ha den 25e, o jag e ju schemalagd så det måste göras. Kanske e bra o tänka på nåt annat än finanskrisen o semantisk överföring i översättning....?!?!?!

usch
jag e verkligen stor o trött, o har ingen i hålla i handen. Får ringa Lisa, hon fattar metodövnings skräcken iaf...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0