Once a swimmer, always a swimmer!

med en liten risk för att låta sentimental, men jag ÄLSKAR mina gamla simmarkompisar. Sjukt skönt att kunna vara sig själv o bara njuta av livet en dag som denna.

En dag som började med nervositet, pga bilbesiktning, som ledde till ett besök hos verkstaden, som sen landade på ett bankkonto MINUS 11 000 SEK. men jag tror det är värt det. dock känns det hårt.... Mkt tankar kring mitt förhållande till pappa. orkar verkligen inte bry mig, vill bara ha pengarna, men jag hatar o be folk om pengar, även om de är mina. sjukt trött på att behöva känna att jag inte kan be om att få tillbaka dem. Fast de är mina. men idag bad jag, får se vad som händer. mkt uttömmande samtal med mor och syster=bra. På tunnelbanan satt jag o funderade. o åkte då för långt. ringde Mirre o sa jag skulle bli sen. Sen gick vi först på Donken o åt lite, sen bjöd Mirrepå ett glas vin på Cozy:) trevligt! o sen gick vi till Forsgrenska o 50-manna, där träffa vi på gamla huvudtränarn Gunnar, o Mirres alla gamla gruppkamrater, typ Eje, David, Claes, Fredrik mfl. Jag hitta Oscar, Anders, Mackan, Mårten Nicklas o lite annat löst folk:) Kolla på tävlingarna, i Le Mans vet jag inte vart vi hamna 3 eller 4 tror jag. 50-manna knep vi dock andra platsen i, och alla simmade med svart band för att hedra allas vår Micke Frisk så jäkla härlig stämning, men Frisken saknades. Massor. men han var nog där....
Efteråt blev det middag på O 'Learys's, jag, Mirre, Anders o Eje hamna vi ett bord o titta på hockey, kampsport o snackade., sen stack vi till Mest, o drack lite öl. då kom jag på att jag inte var såledsen längre, Tänk vad en kväll me simmarna kan göra, o jag fick även bekanta mig med några yngre sådana som jag aldrig sett förut. Trevlig, o jag kände mig nästan lycklig. Efter att ha hällt ut en halv öl över mig o honom(av misstag:)) så fråga Niclas om jag ville ha skjuts hem, o jaaaaa tack inget går upp mot skjuts så där en halv 1på natten. man tackar o bockar!

sjukt trevlig kväll o det slog mig att jag pratar med folk som jag vetat/vet vilka de är, folk jag gillar, folk jag inte känt till alls och folk jag "hated the guts of" men numer gillar massor. o helt enkelt haft en alldeles alldeles underbar kväll. vi hör ihop på ett sätt eller annat. det bara är så
ONCE A SWIMMER ALWAYS A SWIMMER!

Kommentarer
Postat av: Mom

Härligt !!!Simmarkompisar är något speciellt.... jag vet ! Kan fortfarande tänka på en del av dem. Hatar för övrigt Ulrika Knape än idag !!!!

2008-10-18 @ 22:48:58
Postat av: Anonym

2008-10-19 @ 22:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0