bastupremiär

Ahhh, har precis bastat. kan det bli bättre:) Synd bara att det definitivt är höst då. men va farao, det får la gå. Det enda var att jag kom på att den knepige fransmannen jag pratade med i fredags ingående berättade om sitt sauna besök i Helsinki. Då gick jag ut. Men annars var bastandet alldeles alldeles underbart!

Idag hade vi en föreläsning i temat " vi och de andra". O jag har lite svårt att ta in att man 2008 diskuterar "Vad är en neger" och negerhet. lite laddat ämne kan tyckas.
Imorn ska föreläsningen handla om hjältar i tv-spel. Snacka om 3-60 vändning. Var jag inte förvirrad innan så blir jag det väl då.

Sen läste jag en reklam för SATS där det stod nåt i likhet med "kom o kolla in våra pass för barn 4-10 år". Det är inte ok. Barn är barn o ska inte gå på gym. De ska leka. Eller spela hockey eller fotboll el. dyl. Inte gå på nåt jäkla gym. o speciellt inte SATS. man fattar ju att idealen blir skeva om man ska börja när man är 4.... jisses, när jag var 4 gick jag på simskola på landet 2v på sommaren. Kunde iofs redan simma men jag lärde mig ryggsim o tog märken. Det var starten på min 12år långa "karriär" som tävlingssimmerska. Men jag fick välja det själv, när jag var 7. det var ingen som drog dit mig o sa att jag skulle. Åhjag blir så upprörd. Wellwell.

Ska la ta o krypa ner i sängen så jag kan lära mig allt om tv-spels hjältarna imorn då....eller nåt;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0