Don't judge the book by its color

Se mig för här är jag
Låt mig få komma nära
till era hjärtan
så som den jag är,

den jag försöker vara.
Ge mig min morgondag,
min enda önskan nu och här.
Älska mig för den jag är.

Se fjärilns vingeslag
i alla himlar fara,
se alla ögon
blinka stjärneljus,

låt livet komma nära.
Se mig, för här är jag,
min enda längtan nu och här.
Älska mig för den jag är.

Låt livet komma nära.
Se mig, för här är jag,
min enda längtan nu och här.
Älska mig för den jag är.

Kanske en sån dag idag, men ibland, i detta stereotypa samhälle får denna låttext mig att gå vidare. You gotta look outside the box, eller kanske inside. Alla är unika och det finns så mkt mer än det du ser bakom en människa. Sen kan man inte älska alla, det säger jag inte, men som sagt, "Don't judge the book by its color". Mkt lättare att leva efter den devisen i USA, men det måste ju gå häroxå, hopplöst kan det ju inte va.
Äkta cliche o blödigt. men ibland poppar sådana tankar upp även i mitt huvud....

För övrigt smakar ICAs snabbkaffe för j-ligt, o Dafgårds Sparris o ost paj ger en konstig eftersmak, seriously. men man måste ju testa. tacka vet jag Starbuvks kaffe o Syrrans hemgjorda paj!! Beats them all!


Kommentarer
Postat av: Mom

Skulle vilja tillägga att DU skall tillåta dig att vara den du vill....släpp fram den riktiga Nathalie ! Res på ryggen, låt håret flyga runt ansiktet, visa dina vackra tänder,låt dina alldeles blåa ögon glittra ,låt någon som du tycker om få lära känna den riktiga Nathalie... den som vågar stå för sina åsikter, gapskrattar utan att vara rädd att någon ska ta illa upp , som är noga med att ta hand om dem som hon bryr sig om, som vågar visa att hon tycker att någon eller något är fel, som har så mycket värme och kärlek att ge men som har lite tufsiga vingar för att hon blev skilsmässobarn, helt utan egen förskyllan.

som har ett hjärta av guld och ett knivskarpt intellekt men inte alltid visar det för att inte göra någon ledsen, som trots att hon är medveten om att hon utnyttjas av vissa personer låtsas om ingenting bara för att hon inte vill såra..... VISA omvärlden den RIKTIGA Nathalie, den dagen du vågar ta steget ut i det svarta..... Victory Day !!! Glöm inte Mark's ord If you're a winner you're always happy, but if you're happy as a looser, you'll always be a looser

2008-09-17 @ 23:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0