En diskussion som egentligen kunde pågått i timmar.

Precis hemkommen från skolan, hade ett 2h seminarium om Harlequinromanen. 4olika perspektiv togs upp, Strukturalism, Marxism, Feminism och Post-modernism.
Diskussionen kunde pågått länge, vi hamnade visserligen på lite sidospår, som vad den manliga mostvarigheten till en Harlequin kunde vara. Vi var iaf rörande överens om att det var skräplitteratur uppbygd på samma sätt. O att det målas upp en slags drömvärld. som faktiskt inte existerar, så man kan ju faktiskt säga att det blir ett slags simulacrum, eller ja fler simulacra!

Imorse var inte så skoj. Hade försökt konvertera mitt Word dokument till en PDF för att kunna skriva ut den till seminariet. Men det ville sig inte, inte ens över natten pallade acrobate att skicka mina TRE inskickade försökt. SJUKT irriterad speciellt eftersom det var kl 7.30 imorse. Som tur är är läraren mänsklig o vi fick lov o maila in uppgiften. Helt sjukt va lite datorproblem o NOLL utskrifter kvar på kontot kan åstadkomma.

Detta ledde till att jag som vart sjukt sur, jag har ett sjuhelvetsmorron humör, så don't piss me off then!, travade ner till Elgiganten o köpte mig ett Office paket för 1400kr.  Har blivit lovad från massa håll o kanter att de skulle hjälpa mig få bättre pris o så. Det var innan sommarn o nån jäkla måtta får det vara så nu tog jag saken i egna händer o använde studiebidraget till att minska frustrationen över mjukvaruproblemen.
´
Nu ska jag kolla på Gökboet inför nästa veckas seminarium. temat nästa vecka är "vi och de andra". ´ska bli intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0