Betydelsen av vänner

Önskar som sagt jag kunde vara i Northboro o finnas där för Ann och Jess, men livet går inte alltid att ordna som man vill. Jag är iallafall otroligt tacksam för min syster, vi drar som sagt inte alltid jämt, men idag ringde hon direkt när hon fick reda på att Mark är borta. Trots att jag var hos Becca. O det värmer för hon visste att jag var med vänner och att jag ville veta. Sen satt hon uppe och väntade på mig tills jag kom hem. TACK ANTONIA det betydde jätte mycket. även om inte jag sa det o inte fick ur mig nåt vettigt.
Sen måste jag sända en varm tanke till Bea o Fredrik o Becca som fanns där när jag bara rasa ihop. Ville ju inte förstöra kvällen. men jag tror inte jag gjorde det. De tre fick mig iallafalla att skratta o faktiskt ha trevligt även om tankarna fladdrade iväg lite då och då. Jag är så glad att jag har de vänner jag har. O Bea som faktiskt sa åt mig att släppa guarden o bara låta tårarna komma. Vilket jag gjorde ett tag, men sen måste jag alltid skärpa mig, jag försöker in i det sista. Men nu har jag gråtit så mycket att jag inte tror att det finns mer tårar att få fram. Ensam. Jag gör sånt bäst själv. Även om man inte borde för jag vet att man ska ta tillvara vänners omtänksamhet. Men jag är som jag är. Försökte hålla mig när jag pratade med mamma med. Men det är svårt att prata gamla minnen utan att börja gråta. Jag är lite konstig så... Lite som den här fina dikten;

Mina ögon kan tindra

Mina läppar kan le

Men sorgen i hjärtat

                                                                                             Kan ingen se

Det kommer ta lång tid att smälta och ta in det här. Som mammas kusin sa när hennes man gick bort "gud hämtar hem de snälla först", hon är inte religiös vad jag vet, o inte jag heller, men jag tror henne, för snällare människa än Mark Fidrych får man leta med ljus o lykta efter.han var verkligen ONE OF A KIND.
‘‘That was Mark Fidrych, though. The life of the party. A hell of a guy.''

"

I don't think you'll ever see someone like that come around again. He was just great for the game. That's what the game needed, more guys like him -- colorful. He was one of a kind. That's for sure.

http://sports.espn.go.com/mlb/news/story?id=4065778

Som sagt vänner kan man inte få för många av jag och många med mig har mist en av de bästa man nånsin kunde få.
Det får en att inse att man måste fånga dagen, livet är för kort för att inte våga...Ta vara på tiden och de vänner du har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0