Simmardjävulen i mig vaknade till:)

Imorse vaknade jag klockan 8 o solen sken från en klarblå himmel, nästan så att jag glömde alla meter med snö som också fanns därute, men bara nästan....

Skickade iväg ett SMS till H som skulle skriva tenta 8.30, vågade inte ringa om han redan va i tentasalen...

Pallrade mig upp o ner i köket, tänkte äta ordentligt med frukost för att orka simma bra. Kokade ägg o hällde upp fil o petade i mig en banan. Fastnade sen i tidningen.... Det är sällan jag sitter ner vid köksbordet o äter frukost i godan ro,  men idag gjorde jag det, läste till o med ekonomidelen.... Men sen insåg jag att klockan måste vara mycket, japp 9.21, jisses... borstade tänderna drog på mig kläder o stack iväg till simhallen.
Var i vattnet vid 9.50, jag ville egentligen va i vattnet 9, senast 9.30, menmen. Det var inte överdrivet många sportlovsfirare där än... Simmade in 200m, o jisses va tungt det var, gårdagens Combat kändes i axlarna... Hade sen bestämt mig för att simma 1000m, lite långdistans, var ett tag sen. Denna tusing utökades sen till 1500 då faan flög i mig, jag tog i rätt bra, skulle säga fart 4 av 5. trött som få var jag när jag stannade. Men körde sen en serie på 1000m o sen 6x50, o en 50a avbad. så 3000m i rätt hög fart!! Skippade bubbelpoolen, sportlovet till ära satt där 7000 barnfamiljer, jag bara orkade inte trängas, fick göra det ändå i bastun, menmen.

Kom hem vid halv 12 o hela huset var fortfarande dödstyst, mamma hade ju jobbat natt, men min morgontrötte bror sov han me.... Jag drog igång en tvättmaskin o började baka tekakor, då kom de upp en efter en:)
Stackars mamma som inte fick sova ut ,men brorsan borde vara på fötter klockan 12, sådeså!!

På eftermiddagen åkte jag till COOP o systemet, fick visa leg:), där var det rena rama kaoset... jisses. Sen gick jag på Rusta o Willys också, där var det snäppet lugnare!! Åkte hem o pluggade.

Sen testade jag min spikmatta för tredje gången, det gör förfärligt ont, fortfarande. jag kan inte hitta den där känslan av "skönt".... menmen övning ger färdighet??

Har ägnat kvällen åt att läsa författningskommentarer, o 12 år efter att jag slutat 9an kom jag på att jag aldrig fick betyg i elevens val i grundskolan, verkar iofs som om man inte ska ha det, men herregud, det borde jag väl sett way back when?!?!?!?!

Pratade me H en stund, hade gärnat velat krama om honom lite idag, men båda två hade massa o plugga, så det var lika bra att vi "glömde bort tiden". Vi ska iaf ses imorn:) efter att han vart i skolan, stackarn...

Min handledare mailade ut mitt 1st draft till seminariegruppen idag, jag är ingen riktig vän av det där distribuerandet av mina ofärdiga alster. men jag antar att jag får leva med det...

Nu ska jag ta o krypa ner i sängen, har vart en rätt lång dag, som ändå gått snabbt på någe vis...

mer tentaplugg väntar imorn så det är kanske bäst att vila ut lite:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0